Чим відрізняється контрацептиви та методи розпізнавання плідності (МРП)?
Недавно я мала лекцію про навчання Церкви щодо природних методів. Коли ж конкретно дійшла до заборони контрацептивів Католицькою Церквою, одна людина дуже різко критикувала та не погоджувалася з такою позицією, зокрема, люто відстоювала думку, що різниці поміж МРП та контрацептивами немає, виправдовуючи, очевидно, власну контрацептивну позицію.
Отже, чи є все ж різниця між МРП та контрацептивами?
По суті своїй МРП навіть не є «природною альтернативою контрацепції». Це кардинально інший підхід, якщо можна так сказати, стиль життя, заснований на «відкритості до життя», екологічному ставленню до власного тіла і поваги до гідності партнера.
МРП НЕ Є КОНТРАЦЕПЦІЄЮ, БО МАЄ СУТТЄВІ ВІДМІННОСТІ ВІД ОСТАННІХ.
По-перше, це стосується підходу. Контрацепція намагається «взяти» нашу плідність «під контроль».
Тобто по суті своїй це є штучні засоби, або дії, які намагаються не допустити злиття двох гамет: чоловічої та жіночої, або ж знищують уже зачату дитину на ранніх етапах її розвитку (від кількох годин до днів).
Натомість МРП лише допомагають розпізнати плідний період у циклі, і подружжя регулює свою статеву поведінку відповідно до власних цілей, а не застосовує якийсь засіб.
Друге, МРП не шкодять здоров’ю, що не можна сказати про контрацептиви. Навіть найпростіші з них, мають негативний вплив на здоров’я та самопочуття як жінки, так і чоловіка, і навіть, в певній мірі,майбутнього потомства.
Третє, МРП вписується у концепцію «відкритості до життя», бо завжди пропагує відповідальний підхід до власної статевості, розуміння наслідків власної статевої поведінки та готовності прийняти життя не залежно від обставин.
Натомість, контрацепція пропагує ідею, що «дитина – це зло», «її треба уникати», «якщо зачали - аборт», пропагує таке поняття як «непланована дитина», а також страх перед непланованою вагітністю.
Четверте, МРП говорить про стримання, тобто містить елементи аскези. Стримання нам, людям, потрібне, бо воно і дисциплінує, і «збирає» докупи, і навчає впорядковувати свої пристрасті, а також витримувати певний час «без задоволення» . Це допомагає плекати таку чесноту як чистота. «Нехай ваше ложе буде чистим», - пише Біблія. У подружжі теж потрібна чистота та впорядкованість.
Натомість, контрацептиви пропагують мати задоволення завжди і всюди, коли хочеться. Це може приводити до зростання «ненаситності». Так ніби з’їдаючи певну порцію солодкого на день, нам хочеться ще і ще, і треба збільшувати дозу, аби знову відчути таке ж задоволення. Так само спрацьовує і з сексуальним задоволенням, бо так працює наш мозок. І це може мати наслідки у використанні партнера та маніпуляції своїми потребами, а також у подружніх зрадах та інших гріхах проти чистоти.
П’яте. Контрацепція пропагує «доступність сексу» завжди і усюди, коли хочеться. Викликаючи ніби «ілюзію безпеки». «Я хочу мати тебе, або секс», коли мені хочеться. Такий підхід часто приводить до використання іншого у власних цілях, задля задоволення, при чому чоловік та жінка звикають до «доступності» та «безвідмовності» партнера. Тому часто щодо цього є маніпуляції і залякування у плані, якщо ти не погодишся, то я… Дуже прикро чути такі історії, коли дружина чи чоловік каже про відчуття, що мене використали, не поважають, погрожують розлученням тощо.
Натомість, МРП пропагують пошану до партнера, її або його почуттів, тіла та потреб.
Як ми пам’ятаємо із попередніх статей ми можемо у рамках відповідального підходу до батьківства та материнства, тобто з огляду на вагомі фізичні чи психологічні причини, чи зовнішні обставини, які є зараз перешкодою у вільному дітородженню, відкладати народження діток.
Але сам засіб, який при цьому використовується, також мусить бути прийнятним морально. Як ви зрозуміли, контрацепція такою не є. Тобто, якщо є загроза для життя жінки, і їй, наприклад, рекомендують ВМС (внутрішньо маткові системи чи спіралі) або гормональні засоби, чи інші контрацептиви, це не може бути прийнятним. Бо сам засіб є не корисним ні зі сторони здоров’я, ні зі сторони моралі.
МРП є достатньо ефективними та морально прийнятними, такими, що стоять на сторожі цінностей та здоров’я жінки та її плідності.
Повірте, ви та ваші сім’ї варті здоров’я фізичного і духовного, плекайте власну плідність, вона дар. Дар Божий!